برگرفته از کتاب 17درس روابط عمومی از انتشارات آژانس روابط عمومی ایران
تحقق اهداف روابط عمومی در گروه برنامه ریزی مبتنی بر داده های قابل اعتماد و علمی می باشد. حمید نطقی ، پدر روابط عمومی ایران
روابط عمومی یک علم هستش. استراتژی های ارتباطات به اندازه استراتژی های مارکتینگ در ایجاد سود و فروش شرکت نقش دارند. بله! به همان اندازه. فقط فرقشون اینه که در استراتژی های مارکتنیگ در کوتاه مدت جواب مدن ولی استراتژی های ارتباطات و برندینگ در بلندمدت به کمک کسب و کارهای میان دقیقا همان چیزی که دغدغه اصلی مدیران هست و بهش نیاز دارد. و در مواقع بحران های بازار این استراتژی های روابط عمومی هست که به کمکشون میاد.
بله استاد حمید_نطقی به درستی بیان کردند؛
بدون داده هایی که بشه بهشون اعتماد کرد، استراتژی ها نتیجه بخش نخواهد بود. مثلا Netflix از طریق الگوریتمهایی که از نظرات بیننده هاش بدست آورده تونسته 80درصد تماشای فیلم و سریالش رو در سال 2024 افزایش بده. این الگوریتم ها از فیدبک های بیننده ها بدست اومده. Netflix وقتی متوجه میشه که فصل جدید سریال “Stranger Things” محبوب است، کمپین های این سریال رو بیشتر میکنه. این متوجه شدن به لطف دادههای دقیق تماشاگران بدست میاد. نتیجه؟ افزایش درآمد به ۳۹ میلیارد دلار در ۲۰۲۴ .
در ایران، نماوا و فیلیمو وقتی دیدند کاربران عاشق محتوای طنز هستند، برنامههای طنز محور تولید کردند و نرخ تعامل تا ۴۰٪ افزایش یافت. یعنی تصمیم بر پایه تحلیل رفتار کاربران نتیجهمحور بود.